Call Me Tony
"Over het algemeen is het leven hard en ondankbaar, nietwaar?" Ondanks zijn pogingen om zichzelf te bewijzen, is de achttienjarige bodybuilder Konrad op het moment dat hij deze woorden spreekt ernstig aan het twijfelen geraakt. Hij heeft het gevoel dat hij iedereen teleurstelt – vooral zijn vader, ook al heeft die zich al heel lang niet laten zien. Het is een van de vele intieme momenten in dit zowel emotioneel als visueel zorgvuldig gecomponeerde portret. De camera komt vaak heel dichtbij, en vangt het contrast tussen Konrads zachte blik en de harde spierbundels die hij dagelijks traint. Zijn tweede passie is acteren. Hij volgt acteerlessen en bewondert Al Pacino. Als hij alleen is, probeert hij soms de teksten van Tony Montana uit. Maar is dat allemaal wel wat hij eigenlijk wil, houden zijn moeder en anderen hem voor. Staat die hunkering naar aandacht en erkenning hem niet in de weg? Tegen de achtergrond van een Poolse industriestad ontvouwt zich een bondig coming of age-verhaal over de zoektocht naar het bevrijdende moment.