Radio Kobanî
De Syrische grensstad Kobani werd bezet en verwoest door IS. Na de bevrijding begint de 20-jarige Koerdische Dilovan er een radiozender. Samen met een vriendin maakt ze reportages over vluchtelingenkampen, spreekt met overlevenden, en interviewt strijders en muzikanten. Hun radio-uitzendingen lijken troost en houvast te bieden aan de luisteraars, die in tijden van wederopbouw weer voorzichtig aan de toekomst durven te denken. De camera registreert de gebeurtenissen in Kobani over een periode van drie jaar, zowel in oorlogs- als vredestijd. In voice-over, bij verstilde opnames van de kapotgeschoten stad, beschrijft Dilovan in briefvorm aan het kind dat ze ooit hoopt te krijgen de meedogenloze terreur die door IS over de stad werd uitgestort en de gruwelijke invloed die het heeft gehad op de levens van haar vrienden en familieleden. Langzaam maar zeker kan ook Dilovan weer genieten van de meer luchtige kanten van het dagelijkse bestaan: muziek luisteren, flirten in het park, verliefd worden.