Fantasy, Fantasy
In this coming-of-age film, 11-year-old twin sisters Molly and Smilla take us into their world. Though they both have autism, their symbiotic relationship provides them with a foothold in their lives. These confident, forthright girls describe their condition as “painful”: it condemns you to live in a different world, because you’re not “normal.” The girls’ philosophically charged comments provide us with food for thought. Is there even such a thing as “normal”? And if there isn't, why is there a word for it?
They feel safe in the familiar and secure environments of their elementary school, singing lessons and bedroom. But as time passes and puberty approaches, the real world starts encroaching on their lives. Molly cuts off her hair, which serves as the first fracture in the sisters’ symbiosis. When she becomes the first of the two to be ready to go to high school, it marks the start of an anxious time for both of them. Fantasy, Fantasy is a celebration of courage and authenticity in a time when uniformity is increasingly the norm.