The Boy who Rushed
Vukovar is one of the cities that was completely devastated during the war in Croatia. The director’s brother, along with many other young soldiers, mysteriously disappeared there. While searching for him, the director filmed the events and people she encountered. The film begins with a rather moving confession by the filmmaker about her psychological state, and about her family and native country, which were drawn into the nightmare of the war. In a quite humorous manner, she speaks about the history of Croatia in the previous century and refers to missing soldiers who represented every generation in her family. The film had its premiere at the Croatian Film Days, where it won three main awards and the director became the discovery of the year. The film also took first prize at the SEE DOCS International Festival in Dubrovnik.