De romantische lijn
For generations of women, Walra‘s linen is inextricably bound up with the trousseau. It is not for sale in stores, only through door-to-door sales, and is offered along with cunning saving plans. In recent years the company has been successfully applying sales techniques after the American model: for example, the ‘linen show’ is a variant of the well-known ‘Tupperware Party’. DE ROMANTISCHE LIJN examines the motives of the 250 odd Walra consultants, who tour the country with their suitcases full of washcloths and pillowcases for a petty reward. The scenario of DE ROMANTISCHE LIJN was developed during IDFA‘s scenario workshop in 1995, under supervision of Pieter Verhoeff, and was written by Antoon Stuurkenboom. John Appel (1958) previously directed JOHNNY MEIJER (1993), a documentary about a virtuoso accordion player from the Jordaan quarter in Amsterdam. Appel is currently shooting a film about the impending relocation of the brothels in the Spijker Quarter in Arnhem.