Bancal
As we discover in this stunningly beautiful film, Santiago is a master of this technique. The title Bancal refersto the dry stone walls found throughout rural southern Europe. Rather than offering explanation or context, the film simply immerses us in Santiago’s actions—the searching for the stones, the trimming and chiseling, the positioning and arranging. It is simple and mundane, and simultaneously grand and mysterious. Just as Santiago is absorbed in his labor, so too are the filmmakers, as they attentively contemplate his intensely focused actions.