I Am Another You
This moving portrait features Dylan, a young drifter from Utah who has spent years traveling around the United States. He's spotted by Nanfu Wang, a Chinese film student who has just arrived in the country and wants to learn about America. Dylan is willing to help her: "I’ll show you what freedom is like." After a few weeks of shared adventure on the street, the two go their separate ways. A few years later, she goes back to find out what's happening in Dylan’s life. With a calm voice-over, Wang helps propel the story forward and gives occasional explanations that highlight the cultural differences between her and her American contemporary. Sometimes sharp, sometimes naïve and almost always good-humored, Wang unravels the nature of society on the American continent, discovering the meaning of Western freedom.