Mum
Adelheid Roosen's mother is in a large bathtub, sitting on the lap of her other daughter, who is affectionately supporting her. The static camera records the daughter's tender movements and the mother's evident pleasure. In another scene, the mother is in the arms of her son-in-law while they eat one chocolate after the other. In yet another, we see the filmmaker herself filmed from above, her movements being followed by the camera as she lies on the floor with her mother -- both of them wearing incontinence diapers. The static camera position makes these short scenes inescapable and powerful. Roosen uses them to record and enter into the world of her mother, who is suffering from Alzheimer's disease. It is a very visual, loving and humorous attempt to gain an understanding of an elusive disease.