Plastisapiens
Microscopic plastic particles are now everywhere, including in the food we eat. What implications does this have for the future of humanity? In this VR eco-fiction you experience the gradual evolution from microbe to plastisapiens: from a single-celled organism from the earliest prehistoric times, via a mollusk with tentacles, and finally to a breathing hybrid creature.
Despite the serious underlying issues, this meditative time travel has a playful, slightly ironic tone. All your present eco-stress and worries about the future give way to wonder and beauty. Forget all the disturbing news stories, and just breathe in and out. In this enchanting universe, you become a new kind of creature, amalgamated with plastic, and that’s totally fine.