Red Flag
The happy summer atmosphere on the beach in the downtown area of the Colombian city of Cartagena is rudely disrupted by bulldozers and excavators dumping huge boulders in the surf. The work is to combat the dangers of rising sea levels caused by global climate change. To protect the coastline, this part of the beach will soon have to close: no more sunbeds and parasols, no more jet skis, no more seaside fun and games. But what are the regular visitors, beach vendors and lifeguards supposed to do now?
The tourists simply move along to another a beach, but Nicolasa is dependent on the area she has been assigned to sell her traditional snacks, and this is now being closed down. Against a backdrop of screeching seagulls, hissing waves and glittering, golden sunbeams, the central characters discuss their hopes and fears for the future, while the camera documents the passing of the day at a leisurely holiday pace.