Declaration of Immortality
"There is a kind of feeling of such euphoria resulting from the state of such ferocity." Polish mountain climber Piotr "Mad" Korczak doesn't beat around the bush: the challenge of his sport is to be found in the extremity of it. In the rugged Tatra Mountains on the border between Poland and Slovakia, he creates climbing routes that are among the most difficult in the world. We watch as Korczak conquers the steep rock face, sometimes even dangling upside down. The tricks that director and cameraman Marcin Koszalka pulls out of his hat to follow Korczak are no less dangerous. Koszalka and Korczak used to be climbing buddies, and the director now does his best to get the essence of the sport out of his introverted friend. Is creating a climbing route a form of creative expression? Is the sport a form of art? Or is it more about putting all your passion into a single goal? Korczak lives, eats and breathes mountain climbing. Even in his dreams, he shuts his eyes and goes over all the routes in his head without a hitch. But in essence, climbing is an instrument for him. The vigorous, suntanned Korczak uses the sport to ensure eternal youth. In fact, there's little more going on here than the utopian ideal of immortality.