Sijainen
The Finnish filmmaker Antii Peippo started his career as an artist, applying himself particularly to painting. In the late sixties he moved to Paris, where he studied film at L'Institut des Arts Industriels. Back in Finland he worked as a cameraman for a large number of films by Risti Jarva, who is generally considered to be one of the most important Finnish filmmakers from the sixties and seventies. SIJAINEN is Peippo's cinematic testament. Being confronted with the final stages of cancer, he uses this film to finish with the demons from his past. Despite the personal character of his film, he succeeds to set his own past in the history of his time. The meaning of history was one of the central themes in Peippo's work. He was always looking for ways to make the voices of the past resound in the present.