Nanook of the North
Classic documentary about the life of Eskimos, with young Nanook as the leading character. The spectator is introduced to the Eskimos' way of life, he shares in their joy and hardships, and feels admiration for their ingenuity to survive in rigorous climatological circumstances. The film presents Nanook as a hunter of walruses, as a husband and a father. The film is pervaded with Flaherty's romantic admiration for the 'primitive force of primitive people'. Apart from being a film with great documentary value, nanook of the north is often shown as an example of a genre-blurring film, because many scenes were devised by Flaherty and subsequently played out 'authentically' by the Eskimos.