Quest
This intimate portrait of a family living in North Philadelphia was filmed over the course of almost 10 years, using just a single camera. Starting in 2008, shortly before the inauguration of Barack Obama, we follow a decade in the lives of Christopher "Quest" Rainey and his wife Christine’a (aka Ma Quest). In this area notorious for its inequality, shootings and neglect, they provide their children with a loving upbringing rooted in equality. Their sanctuary is the music studio in their home. In this safe environment, countless local musicians share their thoughts and feelings with the rest of North Philly. As a music producer and radio personality, Quest has an important position in the local area—his voice grows even stronger following a horrific accident involving his daughter. While TV screens show Donald Trump’s campaign—promising to solve all the problems of America’s cities, once and for all—local people come together to protest against the gang violence that has claimed so many innocent lives.