It’s a common complaint that mobile phones isolate us from one another. So the Dutch creators of the Smartphone Orchestra joined forces with the British group Anagram to come up with new mobile rituals—and IDFA DocLab invited them to develop a mobile experience that brings us together. The result is W/O/R/K, an extraordinary collective experience that plays out on all the audience members’ mobile phones, creating an interactive group experience that parodies the popular team-building exercises and inspirational videos that help us become better humans. W/O/R/K is the product of a society bent on mastering love and compassion for the benefit of greater economic gain. So charge your phone beforehand, and find out what it’s like to be a cog in a beautiful machine.