Whores' Glory
Shot in warm colors, this trilogy focusing on the uncertain lives of prostitutes in Thailand, Bangladesh and Mexico is the third part of Glawogger's trilogy on globalization; it was preceded by Megacities (1998) and Workingman's Death (2005). In Bangkok, we see how numbers are pinned onto dolled-up girls as if for a Miss World competition. In Faridpur, very young girls literally drag clients into their rooms—because no clients means no life. In Reynesa, a retired hooker giggles as she divulges the tricks of her trade. We see prostitutes speaking freely about all aspects of their work, about aging and the role of religion as a form of support. Several customers also have their say about why they visit prostitutes. In his engaging and colorful portraits, Glawogger avoids clichés and easy judgments, instead raising urgent questions about the impact of commerce and globalization. The melancholy soundtrack featuring PJ Harvey and CocoRosie helps to set a contemplative mood.