LoVR
Every second, more than 100,000 chemical reactions take place in your brain. But what does that brain activity look like, and what do all those neurons do when you meet the man or woman of your dreams? LoVR is a four-minute virtual reality experience about the staggering moment that you fall in love. Creator Aaron Bradbury not only wants to show us what the brain does when it’s in love, but he also wants us to feel it. He invites us to float around in virtual reality and slightly lose control, just like it feels when we’re head over heels. By day, Bradbury works at the British National Space Centre as a computer graphics designer for planetarium films. This is reflected in the virtual space journey that LoVR offers. Bradbury built his journey on the basis of an electronic track by John Hopkins titled "Vessel." Using that music as a leitmotif, he takes us through the poetic storyline of two lovers who find each other's gaze. He shows us the chemical neural activity that arises – love hormones – and uses data that’s generated by an EEG scan to measure brain activity. In this way, he forges his overwhelming love trip – a poem written in data.