In Order of Disappearance
Writer and theater maker Bart van de Woestijne has been developing In Order of Disappearance since 2018, but the work has gained a new urgency in 2020, the year of the lockdown. For many of us, both work and social life were suddenly confined to a screen, constantly confronting us with our own image distorted in the webcam. Isolation, in different senses of the word, came closer than ever. Who are we when no one is looking at us—when we only have our reflection?