Malavoune Tango
On Mayotte, the only island in the Comoros that is still French, a group of outlawed young men lead their lives in the shadows, hunted by the police. Although they were born on this island north of Madagascar, not all of them hold French citizenship. They have nothing to rely on but their dogs.
Meanwhile, the only place the men feel at home, the forest beside the mangrove swamp, is being cut down. “We’re neither here nor there, nor in France, we’re just lost.” With rough tenderness, and excellent camera work, this empathetic film shows how the dogs form a lifeline in a colony where these men are not allowed to exist.