Awake in a Bad Dream
For Ingrid, Vicky and Sabrina, breast cancer takes on various forms. They are working towards recovery through tough and painful treatment, but are acutely aware that the disease can rear its ugly head again without warning. They feel damaged and insecure, and their self-esteem is at stake, for the disease has eroded their sense of femininity.
In a very personal and intimate way, Awake in a Bad Dream shows how the women and their partners try to regain control of their lives after the diagnosis. Without comment or interviews, the film follows Ingrid, Vicky and Sabrina as they face inevitable and painful choices at the hospital. How do they pick up the pieces, and who helps them do so? How do they and their partners handle the fear of an uncertain future? Hoping against hope, the three women tackle the disease with tenacity and humor in this ode to their zest for life and resilience.