Going Back Home: Mother VR
Chilean women in prison have limited communication with their family—no visits, not even a conversation behind glass. Mothers sometimes spend years separated from their children, whom they have had to leave at home. This VR experience is the result of a project that gave a handful of these women the chance at least to have virtual contact with their loved ones.
In the emotional conclusion, we see the women put on a VR headset that enables them to briefly stand beside their children in virtual reality. For now, this is as close as they can get.