The Last Hour in the Sun
Encouraged by the boundless enthusiasm of his father, Emile has been fascinated by airplanes all his life. His biggest dream is to learn to fly. When his parents decide to help him finance flight school by mortgaging their house, his dream would seem to be within reach. Unfortunately, right after he gets his pilot's license, the financial crisis hits and there isn't a single job to be found. Six years later, his license expires and Emile finds himself with one illusion less. He doubts his identity – what good is he if he can't do what he loves and what he's been trained to do? What's more, he feels awful about the debt his parents got into for him. Meanwhile, his father is also experiencing feelings of guilt: did he push Emile too hard? In this portrait, which consists of interviews with Emile and his father, associative images and excerpts from home movies, filmmaker Suzanne Jansen (also Emile's sister) tries to disentangle the complex emotions on both sides and to support Emile in his struggle.