All Light, Everywhere
When you film something, there’s a lot the camera doesn’t show. This cinematic essay explores this premise from many different angles. A proud CEO gives a tour of his bodycam company; the bodycams are then introduced at a police department in crime-ridden Baltimore. Researchers investigate the impact of images on those who see them. And a developer is trying to sell a live version of Google Maps.
All Light, Everywhere tackles the moral dilemmas surrounding video recordings, ranging from the invasion of privacy to the misuse of data. It also gives a historical perspective on the relationship between photographic technology and power—from the very first photographs and camera-equipped pigeons to modern combat drones and bodycams. The different views are linked by philosophical commentary, and cross-cut by lyrical and intense compilations of images powered by a driving soundtrack.