Living on Soul
Soul singer Sharon Jones, the subject of the 2015 documentary Miss Sharon Jones!, was one of the artists signed to funk, gospel and soul label Daptone Records. Living on Soul captures the series of concerts this "female James Brown" and fellow artists from the Daptone roster performed in December 2014 at the legendary Apollo Theater in New York, where stars such as Billie Holiday and James Brown once performed. Shot against a red background, the beautiful scenes from the intensely energetic concert alternate with backstage events and interviews with the performing artists, including Charles Bradley, Naomi Shelton and the Como Mamas. Someone else who gets a turn to speak is Gabriel Roth, who co-founded Daptone Records in 2001 and now also plays bass in Jones’s backup band The Dap-Kings. As well as being an exhilarating concert film, Living on Soul is a fitting tribute to Jones and Bradley, who both died recently.