[Geen titel]
Director Cyrus Frisch could be called a Dutch Lars von Trier in the way his controversial film experiments disturb the public time and again. Both directors are fascinated by the melodramatic shock effects of reality TV, often using material that flies in the face of middle-class decorum. An important difference, though, is that Von Trier produces fiction in the style of reality television, while Frisch points his camera at the ‘uncensored‘ reality in a context that is manipulated by the director. After films like ZELFBEKLAG (about himself) and IK ZAL JE LEVEN EREN (about film critic Hans Saaltink‘s death), in his film [GEEN TITEL] Frisch stages a reality play for four outcasts and their director. Alcoholic Nico suffers from multiple sclerosis and has decided to drink himself to death. His ex Chiquita suffers from agoraphobia, is psychotic and an alcoholic as well. Together with Chiquita, Peter has a 10-year-old daughter whom he does not see anymore, he has a rare disease and he drinks. Achmed, finally, according to Frisch the most reliable of the lot, sits in a wheelchair and is addicted to heroin. Frisch hounds his sloshed ‘actors‘ with his camera and wants to know all the ins and outs. With this film, he wants to examine his influence on his environment, while at the same time emphasizing that his four actors co-operate voluntarily and get paid for their performances. On the other hand, [GEEN TITEL] demonstrates that a heavily fuddled state of mind reduces free will and the art of acting to relative notions.