The Waiting Room VR
This autobiographic, poetic work narrates director Victoria Mapplebeck’s treatment for breast cancer and its emotional creep through all aspects of her life, culminating finally in capturing her last radiation session in real time and immersive 360-degree VR.
In a calm yet futuristic confrontation with mortality, she breathes rhythmically in and out, “moving her heart out of the way” of the radiation. The Waiting Room VR offers a meditation on the organic body and the limits and possibilities of our technological age, despite its unimaginable advances, in the face of the unknown.