America to Me
Oak Park and River Forest High School just outside Chicago has a huge and highly diverse student population. This modern melting pot gives the impression that equal education equates with equal opportunities, but on closer inspection, the reality of everyday life for various minorities looks a lot less rosy. White middle-class students have a very different high school experience than their classmates with other cultural or economic backgrounds.
And that’s when dissonance starts to make itself felt, because while this suburb may have a reputation for being progressive, inequality remains an issue—and that includes for the younger generations. So although the parents hope for a better life for their kids, and despite the good intentions of everyone involved, these children all have extra hurdles to jump.