Near and Dear
An enormous Steinway & Sons piano dominates a cramped and untidy apartment in Buenos Aires, belonging to the 91-year-old twin sisters Isabel and Amelia Cavallini. Once they formed a celebrated piano duo with a blossoming career in the United States. Just as the instrument is actually a little too big for their modest residence, the sisters’ personalities no longer seem to fit their now fragile bodies. In this final part of her trilogy on old age and art (preceded by Las cinéphilas and Le temps perdu), María Alvarez follows these elderly ladies as they shuffle along the path of their memories, which surround them in every corner of their house.