A Symphony of Noise VR
Every sound is potential music, but sample artist Matthew Herbert extends the musical spectrum further than usual. He builds compositions using sounds you wouldn’t think existed, or even think possible. For example, he made an entire album using sounds produced by products from McDonalds and clothing retailer Gap.
Herbert’s everyday sound sources are the inspiration for A Symphony of Noise VR. This interactive virtual reality experience is a journey through four sonic landscapes. The first centers on breathing, which immediately makes you focus on listening to the world differently. This is followed by an arctic environment full of scraping and crunching sounds, and finally a shop interior. Using the controllers or by blowing or singing, you can add sounds to the audio palette, which is visualized as waves and colors in three-dimensional space. In the fourth and final landscape, all the sounds are combined in an ultimate symphony.