Map
In this film diary, young Spanish director Léon Siminiani travels to India in search of a theme for his new project, only to find that his real subject is back home in Madrid. Before he realizes that, though, he has to succumb to the hustle and bustle of India, overcome his broken heart, and do some thorough soul-searching. With a tone of self-depracation, he lets us share in his blustering emotions and the process of making the film. is a film under construction, building itself up as we're viewing it. The maker's quest becomes the viewer's, and the creative process is the central theme. During that process, Siminiani often lets himself be led by The Other, a voice in his head commenting cynically on everything he does. His bourgeois guilt often rises to the surface. When he's filming colonial buildings, The Other calls him an imperialist; when he's documenting the misery in India, The Other says he's manipulative. Is what he's making a pseudo-social film, he wonders. Would it be better for him to listen to Ravel and have a good cry, rather than make a film about his former lover? Help comes from an unexpected source when the Etta James song "At Last" finally puts him on the trail of something.