Mast-del
The ominous howl of the wind whipping against the windows. The sharp-edged sound of a match being struck. A hand lights a cigarette, abstracted into negative, in shades of blue.
In her short video essay, award-winning Iranian filmmaker Maryam Tafakory creates an intimate inner world that moves between the concrete and the abstract. Two young women lie in bed; one describes how she once met a man in an online chat group for film-lovers. The man worked in a shop that sold banned movies under the counter. Their meeting in the park didn’t go as they had hoped.