Facework
Despite the clamor of criticism, the use of face analysis software continues to grow. Facebook tags photos automatically, smartphones recognize their owners, and security cameras profile people at airports and stadiums, in supermarkets, and on the streets. All too often, however, the neural networks being used to interpret the visual data are myopic, operating with flawed data, and are sometimes outright racist.