The Interior City
What’s it like to spend the whole day sitting in a chair, greeting residents and visitors while looking professional all the while? Many of us have wondered the same thing when encountering a doorman. The Interior City documents the grand entrances of luxury apartment complexes designed by people who seem to have thought of everything except for the doorman. One doorman talks about his memorable romance with a Saudi man that lasted for years, until he received a photo of a traditional Saudi wedding. Another offers the wisdom that, provided we’re bored enough, we’d even comb a cat's fur. A third deals with the tedium by running an online radio station from a back room. The silence and artificiality of a doorman’s professional life—perhaps partly spent in reflection or meditation—illustrates how utterly strange our everyday world can be.