14 Paintings
The Chinese village of Dafen was once a place where thousands of professional painters made reproductions of Western masterpieces. At the government’s instigation, these artists now paint their own original works. Their paintings hang all over China, in a wide variety of settings, from hospitals to museums, and from offices and commercial buildings to outdoor public locations.
Fourteen ‘still lives’ show the diversity of the works. In carefully composed wide shots, the paintings with their locations and the people moving through them present a cross-section of modern China and a society in motion. A written statement by the respective creator introduces each painting.