Braguino
The Braguine family lives self-sufficiently in the middle of the Siberian tundra, an inhospitable, fairy-tale wilderness inaccessible by road. The paterfamilias is Sacha, and all his children were born and raised here, living in harmony with the virtually unspoiled nature, among trees, bears and wild ducks. In the 40 years that Sacha has lived here, he has never seen a footprint belonging to a stranger. The only other inhabitants in the area are the Kiline family. But although the two families live according to the same anti-authoritarian beliefs, they refuse to speak to each other. Even if the children come across each other on neutral ground across the river, they do no more than exchange glares. The tension between the two families is heightened in the editing. Meanwhile, a threat looms from the outside world in the form of rapacious Russians bent on taking over the beautiful virgin forest.