Poppy Interactive
As we discover in this interactive documentary, the nexus between war and organized crime is tight and complex. Documentary makers Antionette de Jong and Robert Knoth have brought together their extensive research to create a website with a clear navigational structure. The user can unravel an impressive network of insurgents and terrorists, drug cartels and other criminal organizations. A journey through various locations and times shows how drug money destabilizes parts of the world, fuels conflict and allows a worldwide illegal economy to grow. In Poppy Interactive, we meet the families who grow the poppies, heroin addicts in prison in Kyrgyzstan, a community fighting to prevent drug deaths, and poorly-paid border guards in Tajikistan. We also see big, black leather suitcases in the first row of a plane, a plane crash in Mali, a party in London and luxury villas in Dubai. It's all interconnected.