Horse-Being
Hoofdpersoon van is een vijftigjarige Franse oud-onderwijzer en vader van een dochter, die door het leven gaat als Karen en nu met een Amerikaanse cowboy traint voor haar transformatie tot paard. In dit rollenspel, bekend onder de term ‘pony-play’, verkleedt Karen zichzelf als paardachtig wezen. Terwijl ze fysieke trainingen ondergaat voor dressuur en aanspanning voor een wagentje, vervaagt de grens tussen werkelijkheid en droom. Een associatieve montage van handheld gedraaid beeldmateriaal waarin Karen zich met de cowboy tussen de paarden bevindt, mondt uit in lyrische shots, die uiteindelijk oplossen in het droombeeld van een mythisch, paradijselijk woud. De terugkerende androgyne zang van een mannelijke sopraan op de geluidsband die Thomas Morley’s lied “Sweet nymph, come to thy lover” ten gehore brengt, verklankt de roes waarin Karen ontsnapt aan de gewone wereld die haar zo zwaar valt. Op de Nationale Dag van het Paard is er een ontmoeting met een andere ‘pony’, die zich een eenhoorn voelt. Tussen de haast magische trainingssessies door reflecteert Karen – in de keuken van haar logeeradres of buiten met een sigaretje – op de betekenis en waarde van pony-play in haar bestaan. Een poëtische bespiegeling over menselijkheid, sekse, leven, liefde en natuur.