't Zonhuis (1925)
Rond het zomerhuis ('t Zonhuis) van de familie Ivens bij Nijmegen zijn meerdere opnames gemaakt. In opnames uit 1922 zien we Coba Ivens in de tuin. Wim en Rie komen in 't Zonhuis en worden begroet door de familie Ivens. Dora Ivens bevindt zich in de zitkuil onder de parasol. Later voegt de hele familie zich bij haar. Het camerawerk is waarschijnlijk van Piet Rutten.Beelden uit 1925 tonen vader en moeder Ivens op een tuinbank. Andere familieleden voegen zich bij hen. De familie loopt door de tuin. Beelden van Coba en moeder Ivens. Rie poseert trots met haar twee honden. Het camerawerk is van Piet Rutten of Joris Ivens.Na een reclameleader, 'Foto?, Projectie? en Kinohandel CAPI, Kalverstraat 115, Amsterdam', zien we op privé?opnames uit 1927 de familie Ivens in en rond het huis. Thea Ivens opent het raam van het tuinhuis en poseert samen met een andere vrouw: Jitske van den Berg. Moeder Dora houdt zich bezig met het eten. Coba laat haar huiswerk vallen. Vader Ivens komt thuis en leest de krant in de tuin. Het camerawerk is waarschijnlijk van Joris Ivens.