Al zes jaar trekt fotograaf Murray Fredericks de uitgestrekte zoutvlaktes op van het Eyre-meer in zuidelijk Australi\'eb. Op een mountainbike met een aanhangbakje, bepakt met tent en fotoapparatuur gaat hij op pad, in een landschap waar de grens tussen land en lucht niet altijd te onderscheiden is. In de loop van een half uur komen we steeds dichter bij Fredericks, zowel in beeld als inhoudelijk, om uit te komen bij een persoonlijke ontboezeming over het waarom van zijn jaarlijkse, eenzame expedities. Ook tijdens de opnames van \i Salt\i0 , een portret van zowel de fotograaf als van de plek waarin hij zich jaarlijks verliest, was hij alleen: alle op de vlaktes gemaakte beelden werden door hemzelf geschoten. Dat levert het ene moment zorgvuldig gekadreerde 'fotografenshots' op en het volgende een ruw uit de hand gefilmd beeld vanuit zijn tentje. Vooral imposant zijn de \i time-lapse-\i0 beelden waarin de nachtelijke hemel aan de horizon voorbijschiet; zelden werd zo duidelijk in beeld gevangen dat de aarde door het heelal zweeft. Het majestueuze van dit natuurgeweld wordt doorbroken door de zachtmoedige sfeer van de film, waarin Fredericks dan misschien afgezonderd is van alles en iedereen, maar wel gewoon gebeld wordt op zijn mobiel.