GDP: Measuring the Human Side of the Canadian Economic Crisis
Christian, een kunstenaar uit Windsor, Ontario, moet gedwongen verhuizen. Ooit vlogen zijn enorme canvassen de deur uit terwijl de verf nog nat was, nu moet hij rondkomen van honderd dollar per week. Jay en Gino, die het succesvolle Noi restaurant in Ontario runnen, verbouwen de tent compleet om minder exclusief te lijken. Zo willen ze aansluiten bij de nieuwe atmosfeer die door de economische crisis is ontstaan. meet de gevolgen van de crisis niet met de nieuwscamera bij massademonstraties, maar door de individuele verhalen van Canadese ondernemers en werknemers in beeld te brengen. Hoe is hun leven veranderd, welke strategie gebruiken ze om de crisis te lijf te gaan? Om toegang te krijgen tot de verhalen, kunnen bezoekers van de website op een landkaart van Canada een serie locaties kiezen die vervolgens laten zien welke films, verhalen en fotoreportages er in de buurt zijn gemaakt. Er kan ook worden gezocht op bedrijfstak, zoals Arts & Media, Finance of Farming. Duidelijk wordt dat deze mensen hun vechtlust nog lang niet kwijt zijn.
www.gdp.nfb.ca