"Pim is volmaakter", concludeert Willeke van Ammelrooy bij haar weerzien met Pim de la Parra in Suriname, waar ze de presentatie van de gerestaureerde versie van bijwoont. Daarmee heeft de actrice haar ruzie met de regisseur bijgelegd die ontstond tijdens de opnamen van betreffende film, inmiddels 35 jaar geleden. De charmante 'Parra de la Pim', zoals hij zichzelf graag noemt, wekt niet de indruk dat je lang kwaad op hem kunt blijven. vormde het breekpunt in de carrière van de eigenzinnige filmmaker, die samen met Wim Verstappen eind jaren zestig het Nederlandse filmwereldje had opgeschud. Hoewel hij zich terugknokte met zijn zogeheten , zou hij nooit meer de kansen krijgen die hij, volgens de vele filmvakgenoten die hem karakteriseren, op grond van zijn talent en inventiviteit had verdiend. Met geeft regisseur In-Soo Radstake een persoonlijk portret van de nu zeventigjarige De la Parra, die na talrijke avonturen in Nederland is teruggekeerd naar zijn geboorteland Suriname. Hij bespreekt de hoofdthema's uit zijn leven en werk, die lange tijd samenvielen: te veel vrouwen, te weinig geld, een te groot ego. Het resulteerde in een oeuvre dat aan elkaar hangt van mislukkingen, maar dat toch bijzonder interessant is.