The Prince and the Dybbuk
Hij werkte met Orson Welles en Sophia Loren, en was een graag geziene gast bij de Italiaanse aristocraten; de Poolse filmmaker Michal Waszynski zou echter zelf altijd een mysterie blijven. Hij sprak nooit over zijn verleden en veranderde vaak van identiteit. In zijn dagboek schreef hij: "Ik heb besloten om mijn herinneringen achter me te laten. Het doet me goed om niet te weten wie ik ben." Filmmakers Elwira Niewiera en Piotr Rosolowski tonen het enigma Waszynski afwisselend als een fantast, ontsnappingskunstenaar, gevierd filmmaker, een met een gravin getrouwde homoseksueel en thuisloze Jood – een man die via zijn films zijn demonen verjoeg. Zijn persoonlijke keuzes in het leven worden mooi geïllustreerd met passende fragmenten uit zijn films, bijvoorbeeld uit zijn mystieke joodse spookverhaal The Dybbuk. Aan het woord komen onder anderen de dochter en de echtgenote van regisseur Joseph L. Mankiewicz (The Barefoot Contessa), maar de makers blijken nog het meest geïnteresseerd in de spoken uit Waszynski's verleden die hem bleven achtervolgen, net als in The Dybbuk.