In Taiwan gold tussen 1949 en 1987 de staat van beleg. In die periode werd de bevolking scherp in de gaten gehouden door de geheime politie en het leger, die burgers zagen als niet meer dan nummers en functies. Regisseur en kunstenaar Hsin-Chien Huang, die de staat van beleg meemaakte als kind, ziet parallellen met de big data, kunstmatige intelligentie en digitale surveillance die tegenwoordig worden ingezet om de massa te monitoren en bij te sturen. In Bodyless vermengt hij zijn jeugdherinneringen met ultramoderne technologie tot een surrealistisch sprookje waar de kijker met interactieve VR-techniek letterlijk doorheen vliegt.
Het verhaal begint bij een oude man die als politiek gevangene is misbruikt in een geheim experiment. Na zijn overlijden daalt hij als geest af naar de onderwereld, maar volgens Taiwanese folklore keert hij in de zevende maand van de maankalender terug naar zijn familie. Daar vindt hij echter een leeg appartement. Hierop volgt een zwerftocht door het geestenrijk, waar hij de mens steeds verder gereduceerd ziet worden tot geometrische vormen, makkelijk te verwerken per computer.