Een bloemlezing uit de films van de vooraanstaande Canadese filmkunstenaar Mark Lewis, gefilmd in Parijs, São Paulo en Toronto. Van de beroemde hoeken van het Louvre tot de modernistische gebouwen van Oscar Niemeyer in Brazilië en Ludwig Mies van der Rohe in Canada; steeds plaatst Lewis modernistische architectuur naast de compositie in de schilderijen van oude meesters. Tegelijk brengt hij een eerbetoon aan de gefilmde stadssymfonieën van de jaren 20. Op een muzikale in- en uitleiding na is het een serie geluidloze studies in vorm, compositie, beweging, perspectief, licht, diepte, kleur en kadrering. Lewis stuurt het oog met langzame, dromerige bewegingen van de camera, die soms even stilhoudt, versnelt of van kleur verschiet, achteruit draait, omhoog zweeft, inzoomt of om z’n as draait en weer verder kijkt. Hij vangt de textuur van deze plekken, hun karakteristieke vormen en de mensen die de straten en gebouwen bevolken met beelden van glas, beton, wenteltrappen en schilderijen. Een oefening in kijken en een hommage aan stedelijke ruimtes, kunst en cinema.