InstituteFestivalProfessionals
EN/NL
Doneer
Loading...
MyIDFA
A Symphony of Noise VR
Over IDFA
Archief
A Symphony of Noise VR
IDFA 2019

A Symphony of Noise VR

Michaela Pnacekova
Duitsland, Verenigd Koninkrijk
2019
15 min
Internationale Première
Festival history

Ieder geluid is potentieel muziek. Maar sample-kunstenaar Matthew Herbert rekt het muzikale spectrum verder op dan gebruikelijk. Hij bouwt composities uit geluiden waarvan de meeste mensen het bestaan (of zelfs de de bestaansmogelijkheid) niet vermoeden. Zo maakte hij een album dat geheel is opgebouwd uit geluiden die hij wist te ontlokken aan producten van McDonald’s en kledingretailer Gap.

Herberts alledaagse geluidsbronnen vormen de inspiratie voor A Symphony of Noise VR. Deze interactieve virtual reality-ervaring is een reis door vier geluidslandschappen. In de eerste staat de ademhaling centraal waardoor je meteen je oren spitst om anders te luisteren naar de wereld. Daarna volgt een arctische omgeving vol schraperige en krakerige geluiden, en ten slotte een winkelinterieur. Met de controllers of door te blazen of zingen kun je zelf geluiden toevoegen aan het audiopalet, dat met golven en kleuren wordt gevisualiseerd in de driedimensionale ruimte. In het vierde en laatste landschap worden alle opgedane geluiden gecombineerd in een ultieme symfonie.

Credits
Regisseur
Co-production
    UPCreatives,
    Reeperbahn Festival,
    VRHAM!
    UPCreatives,
    Reeperbahn Festival,
    VRHAM!
Executive producer
Sound
    Stephan Kloß
    Stephan Kloß
Screening copy
    Kloos & Co. Medien GmbH,
    Kloos & Co. OST
    Kloos & Co. Medien GmbH,
    Kloos & Co. OST
Developer
    Paul Kirsten namens Prefrontal Cortex
    Paul Kirsten namens Prefrontal Cortex

Video's

Images

0
1
2