De meest opvallende verschijning in de hedendaagse kunst in Rusland is de radicale kunstenaarsgroep Voina ('Oorlog'). De oprichters Vor ('Dief') en Koza ('Geit') bewandelen de dunne lijn tussen kunst en criminaliteit. Zo schilderden ze een gigantische penis op de brug tegenover het hoofdkwartier van de Federale Veiligheidsdienst en gooiden ze 's nachts politieauto's om, als protest tegen het politieapparaat dat ze 'op zijn kop' willen zetten. Onder de titel Paleis Revolutie maakten ze hier een korte film van, waarin ze suggereren dat ze de auto omkiepten om er de bal voor hun eenjarige zoontje Kasper onderuit te halen. Kasper wordt vaak op sleeptouw genomen tijdens hun illegale acties. Als ze op brute wijze gearresteerd worden, maakt Kasper dat van dichtbij mee. Voina, ontstaan vanuit de kraakbeweging, had ooit ook twee latere leden van Pussy Riot binnen de Moskouse tak. De filmmaker zelf velt geen oordeel over hun levenswijze en hun politieke acties, die door de staat als vandalisme en opruiing wordt beschouwd. De maker komt over de vloer bij twee van de meest uitgesproken leden, die zichzelf via winkeldiefstal van voedsel voorzien en hun anarchistische acties vooraf laten gaan door felle discussies. Ze leven in het moment, en hopen dat ze morgen alles kunnen veranderen.