Er is een Zweeds gezegde dat erop neerkomt dat een huwelijk, dat een behangklus overleeft, alles kan overleven. neemt de proef op de som. De van oorsprong Poolse regisseur Sladkowski neemt voor het slot van zijn trilogie over het hoogbejaarde echtpaar Hans en Kerstin Stralström dit staaltje huisnijverheid als uitgangspunt. Als Hans vindt dat de wand die uitzicht biedt op het meer waaraan ze wonen een levendig behangetje verdient, probeert Kerstin zich nog te verzetten. Al snel loopt hun meningsverschil uit op een even wonderlijk als uitzichtloos linguïstisch steekspel. Het directe en soms schalks provocatieve camerawerk versterkt de puntige dialogen waarin de echtelieden zich met elkaar meten. In kloeke bijrollen zorgen de kapper en een loyale vriendin voor wat extra munitie. Het duurt niet lang of uit dit ene geschil kunnen de ups en downs van zestig jaar huwelijk worden gedestilleerd. De rake observaties van Hans en Kerstin afzonderlijk, maar vooral hun onderlinge irritaties, muizenissen en liefkozingen leveren een komische pas-de-deux op die enigszins geënsceneerd oogt, maar door de ironie toch authentiek overkomt.