Het is de droom van menig tiener: influencer worden. Het lijkt ook zo makkelijk. Je neemt elke dag een paar leuke filmpjes op, gebruikt wat slimme tags en de volgers, gratis goodies en het geld stromen binnen. Maar schijnt bedriegt in dit als sprookje ingekaderde portret van de veertienjarige Leonie. Statistieken over de relatie tussen tieners en influencers – ‘48 procent voelt zich meer verbonden met idolen op sociale media dan met echte vrienden’ – voorzien Girl Gang van context.
Aanvankelijk is de stemming in het Berlijnse gezin waarin Leonie opgroeit opgetogen, want het rossige meisje met het opensproetengezicht lijkt met haar spontane content goud te hebben aangeboord. Haar ouders werpen zich op als managers, maar terwijl de volgers met duizenden tegelijk toenemen, een gillende horde tienermeisjes Leonie overal volgt en de ene na de andere sponsor aanhaakt, neemt ook de druk en de stress toe. “Ik ben gevangen in Leo’s wereld”, verzucht haar moeder op een zeker moment, want de scheiding tussen werk en privé is verdwenen en de lijst met aan te prijzen producten lijkt eindeloos. Krijgen ze de geest ooit terug in de fles?