Welkom in restaurant Okawari! Vier gasten nemen plaats aan fysieke tafels voor een virtueel diner in izakaya-stijl, de Japanse versie van een eetcafé. Uit een menu kies je gerechten naar wens, die op een lopende band naar je toe schuiven. Maar nog voor je ervan kunt genieten, stuurt de omgeving je alweer naar een volgende bestelling: schreeuwerige commercials prijzen de duurste gerechten aan en een scorebord houdt bij welke klant het meest heeft verorberd – en dus de winnaar is. Een consumptiecompetitie in drie rondes.
Okawari is Japans voor ‘nog een portie’, en dat is precies waar deze VR-ervaring je heen stuurt: nóg meer sushi en gyoza, nóg een kom ramen, nóg een bord kip karaage, nóg een fles sake. Maar hoe oneindig is die toevoer aan lekkernijen eigenlijk? En hoe duurzaam is de onzichtbare productie ervan? Zo stelt Okawari, dat zo ‘groen’ mogelijk is geproduceerd, ook vragen over de druk op het milieu die het medium virtual reality zelf oplevert. Terwijl de lege borden en voedselresten zich allengs opstapelen in het restaurant, trilt de wereld op zijn grondvesten.