Deze film, opgebouwd uit uitvoerige interviews met twee (huur)soldaten, lokte bij uitbreng flink wat discussie uit. Regisseur Romuald Karmakar velt geen moreel oordeel en is vooral nieuwsgierig naar de ethiek van de oorlogsvoering – de gewapende troepen functioneren als surrogaatfamilies met een geheel eigen moraal. Ook in later werk bleef hij zich richten op daders in plaats van slachtoffers, zoals in The Deathmaker en The Himmler Project.
Warheads is opgenomen in een paramilitair trainingskamp in Mississippi, in Frans-Guyana, en ten tijde van de Kroatische burgeroorlog in 1991. Oudgediende Günter Aschenbrenner vertelt gedetailleerd over zijn tijd als parachutist in het Franse Vreemdelingenlegioen. Hij richtte raketlanceringsbases op in Libië en Congo, en was instructeur voor legionairs. De jongere Britse huurling Karl vecht met een militie tegen het Joegoslavische leger. Terwijl Günter vol trots terugblikt op zijn daden, vertelt de nerveuze, drugsverslaafde Karl over zijn neiging tot zelfvernietiging. Hij ervaart de oorlog als een drug, een draaikolk waar je niet meer uitkomt als je er eenmaal in zit. “Op een dag zal ik waarschijnlijk in dat verdomde gat zinken.”